On suositeltavaa käyttää
otsaketaulua, jolloin esim. alla luetellut tiedot tulostuvat
paperille.
Tarkista, että työkalurivin
viimeinen nappula 'otsaketaulu' on ala-asennossa.
Valitse valikkoriviltä:
'Options / Title Block...', jolloin 'Title Block' keskusteluikkuna
tulee esiin.
Täytä keskusteluikkuna
esim. seuraavasti: Field 1: Koulun tai yrityksen nimi, Field 2: Osasto, Field 3:
Osoite, Field 4: Nimi ja päivämäärä ($user $date), Field 5: Tiedostonimi,
sivu/sivuja ($name page $sheet / $maxpage)
Tai vaikkapa näin: Field 1:
Koulun tai yrityksen nimi Field 2: Päivämäärä ja nimi ($date $user) Field 3:
Sivu / sivuja ($page / $maxpage) Field 4: Sivun osa / sivun osia ($sheet /
$maxsheet) Field 5: Tiedostonimi ($name)
Tässä esityksessä työn nimi
eli varsinainen otsake on sijoitettu poikkeuksellisesti sivun (kuvaruudun)
yläosaan, josta se näkyy ensimmäiseksi ja parhaiten.
Otsaketaulun tiedot eivät
välity esim. sähköpostissa tai yleensäkään käytettäessä tiedostoa toisessa
tietokoneessa. Jokainen työasema määrittää itse otsaketaulutiedot! Tällöin
dokumentointi on tehtävä esim. piirustuksen (kuvaruudun) oikeaan ylälaitaan.
Otsaketaulun kanssa ei kannata hermoilla. Sen voi toteuttaa monella tavalla,
kunhan se sisältää tarvittavat tiedot, jotka nekin jäävät vain 'omaan
käyttöön' eli paperitulosteisiin.
|